imagine articol

Clubul nostru se va implica într-o campanie de conștientizare a cancerului la sân

Anual, pe 1 octombrie este marcată Ziua luptei împotriva cancerului de sân cu scopul de a creşte gradul de conştientizare cu privire la această maladie. Cancerul de sân este cel mai frecvent dintre toate tipurile de cancere la femei și reprezintă principala cauză de deces prin cancer la femeile europene, potrivit Societății Europene de Oncologie Medicală. În ciuda statisticilor îngrijorătoare, există și speranță. Mai exact, peste 90% dintre cazurile de cancer mamar sunt tratate cu succes dacă sunt depistate la timp. Drept urmare, campaniile de informare sunt vitale.

De cele mai multe ori, un club sportiv nu are doar rolul de a oferi rezultate pe teren, ci și de a sprijini societatea. Tocmai de aceea, U-Banca Transilvania a ales să se implice într-o acțiune menită să atragă și mai puternic atenția asupra acestei boli. Astfel, ne-am alăturat campaniei „Are nevoie de tine. Vorbește cu ea”, dezvoltată de către Societatea Română de Chirurgie și Ginecologie Oncologică, Institutul Oncologic „Ion Chiricuță” din Cluj-Napoca, Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer și Asociația Imunis, cu sprijinul companiei farmaceutice Roche. 

În acest sens, la partidele cu CSM CSU Oradea din 10 octombrie, respespectiv cu Dinamo București din 22 octombrie, jucătorii noștri vor purta echipamente special concepute. Echipamentele vor fi scoase ulterior la licitație, iar banii strânși vor fi donați pentru acțiuni de prevenire și conștientizare a cancerului la sân. Totodată, femeile prezente în sală vor primi vor primi informații despre prevenția cancerului de sân și vor putea beneficia de ecografii mamare gratuite oferite de partenerii campaniei. În plus, la primul dintre cele două meciuri, mingea de deschidere va fi aruncată simbolic de o supraviețuitoare a cancerului mamar. 

În cadrul campaniei, partenerii amintiți vor oferi 150 de ecografii mamare gratuite, atât în Cluj-Napoca, prin colaborarea cu U-Banca Transilvania, dar şi în Bucureşti. De asemenea, campania cuprinde lecții de autopalpare desfășurate în Cluj-Napoca (Carrefour VIVO! Center, 5-10 octombrie), dar și în alte orașe din țară. 

Parteneri

BT
CompexitPrimaria Cluj NapocaAegon
Regina MariaBoschPeakVisit ClujIzvoarele CalimaniTudor TailorTransylvania Recovery Center